onsdag 31 december 2008

The Grande Finale

Årets sista dag verkar blåsa bort. Här i Boden råder skarp stormvarning. Håll i hatten nära och kära i vinternatten.
Man bukar ju så här på årets sista skälvande timmar göra någon slags sammanfattning över året som gått. Det känner även jag mig manad till. 2008 började sorgligt när min älskade storebror gav upp sin kamp mot cancern. Jag trodde att det var förbjudet för storebröder att dö innan de fyllt minst 100 år. Men jag hade fel.
Andra inte fullt så sorgliga händelser har passerat, bl.a har jag flyttat till ett eget boende vilket innebär ökade kostnader men även ökad frihetskänsla.
Ungarna mina har flyttat hemifrån en till utlandet och en till Göteborg och det är väl både roligt och tråkigt. Tack och lov bor äldstpojken med sin familj nära.
Slutligen: livet kniper ibland, men det är MITT liv och det duger.

Inga kommentarer: