onsdag 3 juni 2020

Sommar

Nu och nästan över en natt blev det sommar. Precis som om någon mystisk kraft packade ihop vintern och drog med sin magiska pensel över naturen och färgade den grön, bara så där snabbt och tyst medan jag sov. Härligt stavas det. Vi har till och med haft några dagar med tokvärme lite ovanligt med tanke på datumet. Men vet du jag tror inte vädret bryr sig om några siffror i almanackan. Och jag är inte heller så noga utan frossar i solens sken och låter mig brynas lite klädsamt.

Annars då? Jodå jag och kärlingen är friska och hoppas förbli så. Vi håller oss lite på kanten av tillvaron men unnar oss matinköp och cykelturer. Jag var till och med så vågad att jag deltog i utegympan på Kvarnängen. Vi flaxade på och hade oss hurtbullarna och jag med flera meters mellanrum. Tror inte att några ondsinta virusar hoppade på mig och mig veterligen har jag inga heller som kan lägga sig i bakhåll för andra. men trygg kan ingen vara bara Guds lilla barnaskara för barn ska ju inte drabbas av Coronaeländet sägs det i dag. Vem vet vad som sägs i morgon.





Inga kommentarer: