måndag 21 maj 2018

Resor

Nyss har jag packat upp min resväska efter Kretaresan. Nu packar jag igen den här gången en mindre väska för en tripp till Kiruna. Mors fönster ska få komma till klarhet som vanligt den här årstiden
Resa är roligt åt vilket håll man än ställer kosan men ärligt talat så lockar södersol mest. Vi hade en trevlig vecka i Greklands sol och badvänligt hav om man så ville. Jag begränsade mig mest till ett litet heldopp och några halvhjärtade försök. Dock tokbrände jag mig som vanligt och huden skrövlar sig lite men ... äh det kommer nytt skinn till slut på min arma kropp.

Men i dag blir det Kiruna som sagt. Jag har hört att snön nästan är borta där och att det har börjat knoppas i träden. Det blir bra och man kan ju värma sig med släkt och vänner det ger inga solskador men får hjärtat att blomma.




Inga kommentarer: