tisdag 13 juni 2017

Hyvens liv

Plötsligt landade sommaren vid storhavet. Du kan ju gissa hur skön panschistillvaron är i solstolen. Nåja en del nyttigheter har blivit utförda. Potatisen är i jorden likaså lite grönisar. Vackra plantor mallar sig i krukorna och björkarna har äntligen vågat veckla ut sina löv. Dessutom har kärlingen jobbat som en bäver med färg på penseln. Suck tänk om det alltid fick vara så här. Jobba lite och sola mycket.
Har jag sagt att resan till Rhodos blev lyckad, vädret tog vi med oss hem för säkerhets skull. Snön låg tjurig och envis på stugtomten när vi reste för tre veckor sedan, så nog behövdes govädret.
Törs jag säga att jag har det bättre än på mycket länge utan att jag drar på mig cancer eller lungsot eller pesten?
Man ska inte utmana ödet det har jag lärt mig. Men om jag viskar det tyst i ditt öra är det nog ingen fara.

Inga kommentarer: