måndag 26 september 2016

Arg

Packade Kirunaväskan i går kväll. Duschade och fixade håret också. Slog in lingonsylttspresenten till mor så den inte ska läcka ut i resväskan och färga mina kläder röda. Biljetterna hade jag bokat och betalat dagen innan. Steg upp när klockan väckte mig vid sexsnåret och bråttomfixade fejset och lite annat. Allt var med andra ord var väl förberett för att äntra tåget klockan 8.04 mot Kiruna.I god tid åkte kärlingen och jag till järnvägen. Men ... SJ hade tagit sig en sovmorgon och ska eventuellt komma 11.40. Men man vet ju inte. Dom kan komma senare eller tidigare vilket gör att man inte törs vara hemma och vänta. Servicen är nedlagd i den norra landsändan det kan vi bara konstatera!!!

Oskar på kundservice någonstans i södra delarna kan jag tro för inte törs dom sitta här uppe, fick ta emot min frustration men tröstade med att SJ bjuder på frukost. Men lilla gubben, 11.40 har jag ätit både frukost och lunch. Jag kan förstå att tåg kan bli försenade men jag kan INTE förstå varför man inte sätter in ersättningsbussar.


Inga kommentarer: