söndag 11 oktober 2015

Musikkväll

Åh så njutningsfullt det är med musik från svartvita tiden. Sagabiografen var fullsatt igår med folk med lika känsliga öron som jag. Hoppas det i alla fall. Bodens storband med sina unga och åldriga gubbar å en dam firade 10-årsjubileum i går och jag och min nye vän var där och firade med dem. Stadens egna "Andrews Sisters" gjorde inte saken sämre. Vilka röster de tjejerna har. Olle ? musikläraren från Luleå tolkade Frankie boy på ett elegant och suveränt sätt. Och vet Du, när en av "sistrarna" sjöng Edit Piafs vackra "Le je regrett rien" mindes jag ... det var en av dina favoriter och en av de sångerna som Idafina lät dig höra vid dina sista andetag, och jag kände mina tårar komma där jag satt, ändå lycklig över att ha funnit min nye vän. Jag vet att Du skulle gilla honom.

Dimman ligger och retas på morgonen, men jag kan skönja ljuset.



Inga kommentarer: