tisdag 27 januari 2015

Minnen

Jag minns
våra hemliga möten
jag minns
hur förälskad jag blev
jag minns
när du kallade mig för
din aftonrodnad
jag minns
våra planer
för en gemensam framtid
jag minns din fina lägenhet
som vi flyttade till
jag minns dansen på
köksgolvet när
grav.provet visade positivt
jag minns vår glädje när
vi fick vår son
jag minns när du stolt
tog med honom till ditt jobb
och visade upp honom
jag minns hur glad
du blev när alla sa att han
liknade dig
jag minns din glädje
när vår dotter föddes
jag minns de tidiga
morgnarna när du
satt i köket och tröstade
henne för att jag skulle
få sova
jag minns jag ...  minns minns
jag minns annat också
men nu vill jag hålla kvar allt fint
vi hade tillsammans.
Snälla snälla håll ut!
Det kan inte vara tillåtet att gå
sin väg så tidigt!





1 kommentar:

ida sa...

ah sa fint och sa gratigt det blev

jag kom pa att jag egentligen inte vet sa mycket om hur det var och hur ni hade det innan jag foddes

skulle vara kul att veta