söndag 3 juni 2012

Farsan


Hej Farsan! Det är 55 år sedan vi skiljdes åt. Onödigt tidigt. Undras vad du skulle ha tyckt om världen av i dag, Kanske skulle du knorra lite surt över sakernas tillstånd. Du var ju engagerad i politiken på din tid. Skulle du också ha tappat geisten för den som jag har gjort? Det hade nog varit ett samtalsämne oss emellan. Synd att vi aldrig ...  I varje fall skulle du vara glad åt dina sju barnbarn och åtta barnbarnsbarn. Vi har ju blivit några fler sedan du gick.

3 kommentarer:

pyrola sa...

Våra fäder... delar dina tankar om hur fint det skulle vara att få träffa dem i nuläget och höra deras åsikter. Mina två pappor är i mina tankar ofta, både Folke och Arne. Den sistnämnde som jag påpekat tidigare, lik din pappa Kalle utseendemässigt.

Gittan sa...

Jag förstår ju att våra föräldrar inte kan leva i all oändlighet, men min pappa hade onödigt bråttom att lämna oss.

a diary full of love letters sa...

mamma du måste leva minst lika länge som jag!