torsdag 23 februari 2012

Planer


Hotellbassäng


Nu börjar vistelsen för Kanadafolket i sommar ta form. I mitt huvud i alla fall. En dag vid Storforsen med picknickkorg kan bli trevligt om vädret är på min sida. Likaså en dag i Luleå skärgård med strandhugg på de många öarna. Orkar vi sedan med nåt mer kan väl Attjemuseet i Jokkmokk bli en annorlunda och intressant utflykt både för mig och mina gäster. Och icke att förglömma, midsommarfirandet vid Norrigården på hemmaplan, det vill nog inte Idafina missa. Och däremellan mysigt släkthäng. Sedan ställer vi kosan mot Dalarna och hälsar på gubbarna Zorn och Larsson. För att sedan skiljas åt efter några intensiva (?) Stockholmsdagar.

Jag är road av att göra upp planer. Mitt liv blir lite mer spännande och innehållsrikt då. Jag har redan gjort upp en resrutt för nästa års Amerikaresa. Det verkar inte som att jag behöver bli alldeles ruinerad tror jag. Dammar av min studentbudget så blir det nog nån råd.

1 kommentar:

pyrola sa...

Gillar dina planer mycket! Särskilt planering inför resor är (nästan) halva nöjet med dem.
Jag planerar inför en resa om ca en månad :)